Historien om Battlefield del 5, Bad Company

5. oktober 2011 16:21 | Kommentarer (2) | Espen Xandrius Leinæs

Xboxlife Share!


Noen kjappe fakta

Xboxlife Share!


Utvikling

Ansporet av suksessen til selskapets tidligere konsoll utflukt gjorde DICE beslutningen om å hoppe inn i markedet med begge føttene, og designet Bad Company fra grunnen av eksklusivt for konsoll. Spillerne reagerte på nyheten med vantro: et Battlefield spill for konsoller med en humoristisk singleplayer kampanje? Ødeleggbare miljøer ble for første gang med i serien og var i planene fra begynnelsen. Utviklerne la betydelig vekt på å unngå altfor mye manus, die-og-reload repetisjon av Battlefield konkurrenter, i stedet valgte de å tilby spilleren alternativer i hvordan de ønsket å nærme seg fienden.

Battlefield: Bad Company "Bad World" Trailer

Hvis DICE skulle kunne følge opp sitt første konsoll spill suksessfullt, visste teamet at de måtte bygge en ny motor å optimalisere koden for konsollens maskinvare. Frostbite 1.0, den første versjonen av spillets motor som vil gi grunnlaget for de neste spillene i serien. Den interne "Tools & Technology" programmerings gruppen kodet motoren med destructibility, effektivitet, og åpen spillverden muligheter i forkant av utviklingen av mål.




Gameplay

Den nye Frostbite -motoren var en enorm forbedring over den gamle Refraktor motoren som satt i eldre spill. Teamet hadde lovet å levere fullstendig ødeleggbare omgivelser, og de leverte på det opphøyde løftet: mens elementer som var viktige for historie eller gameplay var off -limits, vegger , små strukturer og gjerder kunne bli fullstendig utslettet. Det var langt fra de uovervinnelige vegger og porter fra sine forfedre.

Selv om spillet ikke kom til PC, og led av hva mange - meg selv inkludert, ville kalt dårlige kontrollere, så så det flott ut. Den nye motoren var en stor forbedring fra de gamle spillene hele veien rundt, dessverre hadde DICE begrenset spiller mengden til 24 mann. Heldigvis var multiplayer ikke det eneste alternativet, siden en morsom single-player historie var bygget for spillet, som også overgikk Modern Combat. Spillets AI koding var ikke perfekt, men det var helt brukbart for en morsom spillopplevelse.

Battlefield: Bad Company Gameplay video

Men multiplayer er der magien skjer i Battlefield serien, og Bad Company var intet unntak. Hele PC-opplevelsen var her, som omfatter ranks, klasser, awards, og selvfølgelig kjøretøyer med masseødeleggelsesvåpen. Dessverre var jagerfly og andre luftfartøyer, unntatt helikoptre, borte i spillet, og kommer ikke tilbake igjen før i Battlefield 3.




Uttalelser fra anmeldere

Xboxlife Share!

Legenden

Spillet ble en suksess, og solgte over 1,6 millioner eksemplarer i de første månedene alene. Battlefield, en PC lonewolf fra begynnelsen, hadde gjort spranget til konsoller på en ny måte. DICE var ikke fornøyd med å stoppe der, og satte umiddelbart igang med arbeidet av en Bad Company oppfølger, denne gangen for å komme til PC også. Vi kan ikke glemme å nevne Battlefield 1943, et nedlastbart 2. verdenskrig spill for Xbox Live og PSN som kom ut like før Bad Company 2. Ekstremt vellykket for en nedlasting å være som kun kom til konsoll, 1943 tok alle forbedringene Frostbite hadde brakt til spillserien og slo dem inn i 2. verdenskrig setting fra 1942. Spillet var priset rett, strømlinjeformet for konsoll spill, og en respektabel oppføring for serien, selv om det ikke var full tittel.


Screenshots (85)Se flere »
Kommentarer
Du skal være logget inn for å kunne lese og skrive kommentarer.