Modern Warfare 3: Intervju med Infinity Ward

5. oktober 2011 17:46 | Kommentarer (0) | Espen Xandrius Leinæs

1. Med tanke på at det finnes ca 30 milioner spillere der ute, hvordan kjennes det ut å være delaktig i en så stor franchise som Call of Duty?

Det kjennes ekstremt heftig ut! Det er gøy, og jo flere mennesker man har i sitt community, desto bedre. Vi er veldig involverte i vårt community og finnes tilgjengelig for våre fans, hvilket er veldig viktig for meg personlig. Man kan enkelt sende en beskjed til meg på feks Twitter og det finnes en stor sjans for at du får svar og kan delta i en diskusjon. Man kan veldig enkelt få kontakt med oss og det er veldig spennende med ett så stort community, fordi diskusjonene og meningene man får ta del av blir veldig brede.

2. Hvor stor innflytelse tror du at fansen og deres feedback har på utviklingen av spillet?

Veldig stor. Modern Warfare's fans har hatt en stor innvirkning på serien helt siden Call of Duty 4 : Modern Warfare. Fansen gi oss tilbakemelding på hva de ønsker å se mer av, men enda viktigere, de tingene du ønsker å se mindre av .
Modern Warfare 3 er like mye om å fornye seg selv for å forbedre de tingene vi har gjort før. Det er også like mye om polish og fjerne detaljer som beveger seg i nye retninger som Spec Ops / Survival.


3. Finnes det noe spesifikt i Modern Warfare 3 som dere implementerer takket være forslag som har kommet direkte fra fansen?

Definitivt. Overalt! For å gi et konkret eksempel så har vi har skapt muligheten for spillerne å bla gjennom sine Killstreaks ved å bruke D-pad. Hvis du låser opp mer Killstreaks samtidig, kan du nå bla gjennom dem og deretter velge hvilken du vil bruke først. Tydeligvis der du vil, for eksempel, har en UAV i luften før du kaller inn et luftangrep, og denne funksjonen er et forslag som har kommet direkte fra våre fans. Vi lytter nøye til forslagene fra våre fans.

4. Modern Warfare 2 var tydeligvis svært populært, men fikk også kritikk om en spesifikk scene i spillet; flyplassen.Vil det være scener i Modern Warfare 3 hvor vi kan forvente oppstandelse og sterke reaksjoner?

Jeg tror ikke det er noe i spillet som kan sammenlignes med flyplassen i MW2, men det er definitivt emosjonelle og mektige scener. Det er hvordan du skriver en god historie, fordi hvis du ikke har scener som angår deg på noen måte, hva er poenget? Jeg vil ikke si at vi har skapt noe særlig kontroversielt, men vi har laget kulissene for å fortelle en historie. Flyplassscenen i MW2 er perfekt for karakterenes utvikling og for å vise hva slags fiende Makarov er. Scenen var passende for historien i MW2, men ikke nödväntigtvis rett for fortellingen vi forteller i Modern Warfare 3.

5. Og hvor lang er kampanjen i Modern Warfare 3?

Jeg vet faktisk ikke. Vi har ennå ikke tatt tiden på singleplayer delen, men tempoet er bra og det er viktig for oss. For oss er det ikke så mye om spillets lengde, men mer om spillets tempo. Hvis du ønsker å ha mer gameplay, for eksempel, mer natur og scenarier, er det nettopp dette ' Spec-Ops oppdragene virkelig er gode for.


6. Finnes det noen sjans for at vi kommer til å få spille gjennom kampanjen i Co-Op?

Nei, ingen kampanje co-op. Singleplayer modus er ment å være bare en filmatisk opplevelse for bare én spiller. Det er nettopp derfor vi har innført Spec-Ops oppdrags modus, noen ganger er det enkle deler av singleplayer delen som ville være kjempeflott å oppleve med en venn i co-op. Nå får de delene en egen spillmodus for ikke å gå glipp av denne opplevelsen, og samtidig slik at du ikke ødelegger singleplayer opplevelsen.


7. Hva er de største forskjellene i den nye Spec-Ops modus, når man sammenligner med Modern Warfare 2?

Den viktigste forskjellen er den nye Spec Ops / Survival modusen. Den inneholder matchmaking, unlocks, killstreaks, et progressivt ranking system og nye typer fiender som er eksklusive til denne bestemte spillmodusen. Dette er noe helt nytt for Spec Ops modusen.

8. Så det finnes nye fiender?

Ja visst! Det finnes Chemical Agents, Juggernauts som er følsomme for eksplosiver, men også andre fiender som man ikke støter på i hverken singelplayer eller multiplayer.

9. Det har tidligere vært sagt at kjøretøy ikke vil være tilgjengelig i multiplayer modusen. Er det en spesiell grunn til at dere har valgt ut en slik funksjon?

Ja, designmessig, er det ikke noe vi streber etter. Call of Duty serien, spesielt Modern Warfare, er en rask og actionfylt opplevelse med soldat fokusert kamp. Når man introduserer kjøretøy slik at det blir en annerledes opplevelse. Det vil ikke være en dårlig opplevelse, men det er slett ikke den type erfaring som vi søker. Det vil også tvinge oss til å utvide kart / nivåer og dette resulterer i en helt annen type kamp enn vi ønsker å tilby.

10. Hva er de største forskjellene i Multiplayer om man sammenligner med det forrige spillet?

Den store forskjellen er viktigheten av lagspill og objektiv. Tidligere har vi lagt mye tid på "Deathmatch spillerene", den type spillere som får mange kills og som sjelden dør. I virkeligheten er det så mange flere måter å spille spillet, og være god på det. Men så langt har de andre play-typene ikke blitt belønnet på riktig måte. Andre spillere som meg, som fokuserer på oppdraget, sjelden killstreaks og dør frivillig hele tiden på grunn av at du kaster deg inn i skuddveksling og ofrer seg selv for å nå målet.

Derfor har vi endret Kill Streak systemet. Det bygger ikke lenger på antall drepte, men på poeng. Du får poeng ved å oppnå ulike mål, du får poeng for kills, men du får også poeng for flere ting. Vi har også "strike packs" som tillater spilleren å skreddersy belønninger du ønsker. Spilleren som satser på å få mange kills har fortsatt tilgang til sine luftangrep og helikopter, men spillere som blir målrettet, som meg selv kan velge "Support strike pakken". Det hjelper ikke å samle mer drap, men hjelper spilleren å bli en bedre lagspiller. Som ett eksempel, tillater det spilleren å kalle inn en "Care Package" med armour som du kan distribuere til sine lagkamerater. "Hospital Package" er tilgjengelig for den type spiller som er Mavericks. De kan låse evner (perks) på 2,4 og 6 drap og når de når åtte drepte så er all kompetanse tilgjengelig. Vi gir således flere verktøy for alle typer spillestiler og spillere.

11. Lyddesignen har hittil alltid ligget veldig høyt i spillserien. Fortell litt om lyddesignen i Modern Warfare 3.

Vi har gjort veldig mye arbeid i form av lyd design for å forbedre spillerens oppfatning av visse situasjoner. Når kulene flyr forbi så vet vi hvilken vei skuddene kommer. Men når du blir truffet av noen som er veldig nært, vil du ha mindre forståelse av situasjonen. Vi har jobbet med og vi har bedret mye i lyd-motoren slik at spilleren vil få et bedre inntrykk av hva som skjer. Lyddesign og detaljer i det er like viktig som lys og grafikk.

12.Finnes det også større forandringer i spillmotoren?

Ja, det finnes masse. Vi har jobbet mye med streaming-teknologi for å presentere de større nivåene. Vi har laget en mye mer detaljert verden, på toppen av de store urbane områdene spilleren er i. Det tok mye arbeid, spesielt med tanke på at alt kan rulle i 60 bilder per sekund.

13. Finnes det avslutningsvis noe du vil si til XboxLife sine lesere og andre Call of Duty fans?

Selvfølgelig! Spillet vil bli lansert den 8. november og jeg vil bli sett ved midnatt når det slippes. Jeg ser frem til å spille med alle på Xbox Live. FourZeroTwo, legg meg som venn!

Artikkel skrevet av: Michael Rosendahl Xboxlife Sverige
Screenshots (10)Se flere »
Kommentarer
Du skal være logget inn for å kunne lese og skrive kommentarer.