Dead Rising 3 detaljer

13. juni 2013 15:01 | Kommentarer (0) | Espen Xandrius Leinæs

Xboxlife Share!

Når det er E3 så sitter man gjerne å surfer litt rundt for å se om man finner noe som ikke kommer fra offisielt hold for å få et større og bredere bilde av feks et spill eller Xbox One. I dag kom jeg over en artikkel skrevet av Adam Rosenberg for Digital Trends, jeg skal ikke direkte oversette hans artikkel, men vil gi et lite innblikk i hans preview av Dead Rising 3 og fortelle om de viktigste nye elementer i spillet. Dead Rising 3 har jo allerede kommet med 3 spill, altså Dead Rising, Dead Rising 2, Dead Rising 2: Off the record itillegg kom det også 2 mindre spill man kunne kjøpe via Xbox Live.

I Dead Rising 2: Off the record hadde man lagt til en spill modus som het Sandbox, her kunne man slå seg helt løs uten at spillet gikk på tid som det gjør i hovedhistorien. Dette er slik Dead Rising 3 kommer til å bli, det blir nok jubel fra alle de som mente spillet aldri burde gått på tid, men det er nok også en del fans som blir skuffet over dette valget. Men frykt ikke for spiller man Nightmare vanskelighetsgrad så vil man fortsatt ha spillet på tid og man vil kun kunne lagre på toalettene slik som i de andre spillene. Så da føler jeg at begge fangrupper vinner i Dead Rising 3.

Xboxlife Share!

De har også gått bort fra tegneserielooken som spillet har hatt tidligere, i det nye spillet har grafikken fått en kraftig boost, og fremstår som mer ekte og seriøst. Men man kan fortsatt kle ut helten sin i en tutu eller løpe rundt i boxern med et elghode på hodet, så bekledning står du helt for selv. Våpen vil også fortsette å ikke være helt som i virkeligheten da du kan lage ufattelig mange kombo våpen, i tillegg til at mer eller mindre alt kan brukes som et våpen. På Microsoft sin pressekonferanse ble det sagt at de har 100+ våpen som man kan leke seg med og lage om til nye kombovåpen. Man trenger heller ikke lenger å gå til en reperasjonsbenk for å lage sine kombovåpen, men kan ta det fra hvor enn man er så lenge man har en blueprint for å nettopp den kombinasjoen man har lyst å lage. Følgende er noen av kombo våpnene som Adam lagde når han testet Dead Rising 3 på E3: Sledge Saw (sledgehammer + circular saw), Boom Cannon (shotgun + grenade), Mauler (machete + katana), Tactical Handgun (pistol + flashlight), and Flaming Sword (broadsword + motor oil).

Et annet nytt element de har tatt med denne gangen er safehouses, her er du relativt trygg fra hordene med zombier som er å finne utenfor. Her kan du også finne våpen, blueprints og andre goder som man måtte trenge. Man har også muligheten til å bytte kostymer her, og i tillegg har man her et våpenskap som er svært nyttig. For hver gang du plukker opp et våpen eller lager deg et kombovåpen så vil det lages en kopi automatisk i våpenskapet, så nå trenger du ikke lenger å løpe rundt med sjeldne våpen som du har lyst til å ta vare på siden det nå allerede finnes i ditt våpenskap. Så hver gang du er i et safehouse er det bare å plukke ut det sjeldne våpenet på nytt og fortsette zombie masakeren.

Xboxlife Share!

Xbox Smartglass har også en viktig rolle i spillet, men har du ikke denne muligheten eller ikke vil bruke den så har ikke det noe å si for historien. Men om du likevel skulle bruke det så vil du motta ekstra oppdrag via telefonen/nettbrettet ditt, og dette igjen virker veldig ekte da man vil kunne holde telefonen opp mot øret for å høre oppdraget. Oppdragene man får via Smartglass vil gi deg kule belønninger som feks artelleri angrep fra militæret, slik vi så på demoen deres av spillet på Microsoft sin pressekonferanse. Man vil også kunne legge opp hvilke veier man vil gå via minikartet som man får opp på Smartglass. Ifølge Adam har dette spillet den beste Smartglass funksjonen som han så på hele E3 så det virker lovende.

Området man kan utforske i Dead Rising 3 er større enn områdene i Dead Rising 1 og 2 lagt sammen, så man har veldig mye område å utforske, og vil nok gi spillet en 60+ spilletimer om man vil få med seg alt. Kartet ser ut som en firkant, og den er også delt opp i 4 områder, med et område i hvert hjørne. Man kan også velge å reise via skyskrapere for å komme seg unna zombiehordene, du velger selv om du vil gå langs bakken eller holde deg blant skyene. Adam fikk også se noe som så ut som et teleporteringssytem hvor man kan fast-travle mellom områder, men dette er noe som det vil komme mer om i senere uttalelser fra Capcom.

Det er litt blandede tilbakemeldelser om når spillet faktisk kommer, vår søsterside i Danmark skriver at spillet kommer som en lanseringstittel til Xbox One, mens andre internasjonale medier skriver at de ikke vet. Så vil velger å holde oss til det vår søsterside sier at spillet kommer i november 2013 sammen med Xbox One.

Se trailer for Dead Rising 3 her.

Xboxlife Share!
Kommentarer
Du skal være logget inn for å kunne lese og skrive kommentarer.