Game of Thrones anmeldelse

Spillet skulle slukke vår tørst etter blod, gørr og den meget interessante historien om 7 kongeriker, som alle kjemper om tronen. Tv serien som er både spennende og interessant vises ikke i spillet.

Jeg hadde enorme forventinger til dette spillet etter å ha fulgt med på HBO serien fra starten av. Spillet skulle slukke vår tørst, etter blod, gørr og den meget interessante historien om 7 kongeriker, som alle kjemper om tronen. Tv serien som er både spennende og interessant vises ikke i spillet, som ikke står til forventningen man har etter og ha fulgt med på serien. Selv om spillet finner sted i de samme omgivelsene som i serien, og har noen av de samme karakterene, mangler de mye for og få et godt og fullstendig spill man kan nyte og kose seg med og ikke minst kjenne seg igjen i.

Spillet kjører parallelt med den første boka / tv-serien, og introduserer noen nye karakterer og en helt ny historie. Det følger gråsprengt Nights Watchman Mors Westford og Red Priest Alester Sarwyck, som returnerer fra et selvpålagt eksil for å kreve sitt rettmessige maktsentrum i Riverspring. Lesere av boken, vil ha en elementær kunnskap om Westeros, som sikkert vil hjelpe en spillers forståelse av det politiske landskapet, noe som gir ytterligere innsikt i den påfølgende kampen, samt noen av de figurene du møter langs veien. Til tross for en ekstremt langsom og kjedelig start, er spillets plott faktisk veldig godt, og tilbyr noen interessante moralske dilemmaer og bygger opp til en utmerket finale. Dessverre er historiefortellingen sviktet av et noe dodgy stemmeskuespill, som har banket på effekt gjennom resten av spillet, noe som gjør mellomsekvenser, særlig tøft å se på. På pluss-siden, er spillet delt opp i biter, store biter, du flyter frem og tilbake mellom de to primære hovedpersonene. Denne metoden speiler TV-serien.

I forhold til spilling, vil det ikke komme som noen overraskelse at Game of Thrones tar form av et rollespill som favoriserer en turbasert stil over hack 'n' slash tilnærming. Du begynner spillet med å velge mellom tre forskjellige klasser(Squire: lett, Knight: Normal, Lord: Vanskelig), samtidig har du mulighet til å forbedre egenskaper som lederegenskaper og slåss teknikker. Men for hvert poeng du legger til for å forbedre en positiv egenskap, må du balansere det med en negativ. Det er en fin touch, og gir spillerne muligheten til å injisere en liten bit av sin egen spillestil inn i deres karakter.
På mange måter er kampsystemet faktisk veldig dypt, og tvinger spillerne til å tenke på hva som passer å bruke og når, for ikke å nevne de mest egnede våpen og rustninger å ta inn i kampen. Til syvende og sist, derimot, vil du vokse lei av spillets turn-based tilnærming.

Spillet gir noe kjedsomheten ved å la spillerne kommandere andre figurer som blir med på festen. Med flere fiender og mer enn en karakter under din kontroll, blir kampene enda mer om strategi, og blir senere mer fornøyelig. Det er også noen fine spesialiteter, for eksempel muligheten til å kontrollere Mors trofaste jakthund, som faktisk fører til noen interessante og underholdende seksjoner. Dessverre sliter spillet med å opprettholde en konsistent visuell standard, som er en forbrytelse. Steder, i særdeleshet, er kjedelig, mangler personlighet og føles livløs. Følelsen av tomhet er et problem som har plaget mange med et spill med en stor verden og et lite budsjett, som også dukker opp igjen i Game of Thrones.
Det er også en skam at du ikke klarer og utforske verden i større dybde, en annen oppsiktsvekkende unnlatelse er kildematerialet. Animasjonen, i mellomtiden, er svak, teksturene er slurvete og karakter modellene er utdatert. De fleste vil sannsynligvis ikke komme så langt som du kommer til å tilbringe mesteparten av tiden med Game of Thrones stirrer på det som ser ut som en siste generasjon tittel. Noen karakter modeller, spesielt Mors 'hund, ser helt forferdelig ut og animasjoner kan variere fra stiv til latterlig. Noen ganger vil du få en voldelig filmatisk kill når du beseirer den siste av en gruppe motstandere, men hvis du aldri bytter våpentyper gjennom din erfaring vil du alltid se samme animasjon. Når vi snakker om repeterende, så er en overraskende mengde av figurmodellene ekstremt like, og i løpet av noen scener vil du oppleve tre av fire kloner av nøyaktig samme modell. Dette er mer tilgivelig hvis det er i en stor gruppe av bakgrunns karakterer, det er bare latskap fra utviklerens side.

Og dette er ikke den eneste inaktive forglemmelsen. Til tider vil musikken kutte ut og bare sløyfe tilbake til begynnelsen av en sang i stedet for å renne sammen, og fotspor vil plutselig stoppe og starte opp igjen uten grunn. Det er alle disse små sakene som virkelig tømmer spillet for moro. Noen ganger vil det skinne, men bare i løpet av noen av de sentrale øyeblikkene når du trenger å gjøre et større valg.

The Game of Thrones The Video Game tar en stund å komme i gang med, men utholdenhet er belønnet med en engasjerende historie full av vanskelige valg og interessante dilemmaer. Dessverre er plottet sviktet av dårlig historiefortelling, slurvete grafikk og middelmådig gameplay, til tross for et relativt dypt kampsystem. Det er sikkert et solid fundament, og med noen vendinger og litt pussing, kan dette bli en flott spill. Men mye som fryktet, føles Game of Thrones litt underutviklet, unnlater å ta kronen fra rivaliserende fantasy utgivelser.
Mens Game of Thrones har noen fagmessige utfordringer og slurv, er historien komplett med øyeblikk som vil engasjere og sjokkere deg, den monotone leveransen av dårlig uttrykte karakterer, stadige feil du vil kjempe mot, og gjørmete teksturer som herjer flertallet av spillet, vil det gjøre mest og fortsette gjennom til slutt. Realistisk, vil du mer sannsynlig stoppe etter den femtende lasting vises kun for å utløse en annen tørr henrettet bit av dette rotete 30 timer lange rollespillet. Det er en skam for fortellingen fortalt om Mors Westford og Alester Sarwyck som har vendingene som ville fullstendig underholdt og overrasket om det ikke var omgitt av en slik middelmådighet på alle kanter.

Screenshots (19)Se flere »