Madagaskar 3 - Europe's Most Wanted anmeldelse

Et barne spill også de eldre kan nyte? Er den verdig nok filmens navn? Les anmeldelsen av Madagaskar 3 - Europe's Most Wanted her!

Dette spillet var noe jeg regnet med skulle appellere til små barn, men spillet viste seg og være litt morsomt for de litt eldre også, dette spillet tenkte jeg skulle være i altfor letteste laget, og det var jo et enkelt spill sådan, men man må også bruke hodet litt og tenke igjennom hva som er løsningen på problemene man møter. jeg tenkte dette spillet skulle være så lett at det ble kjedelig, men spillet viste seg å være morsomt med en morsom historie som man kan relatere til filmene og karakterene spillet er bygget på.

Spillet bygger på den tredje filmen i Madagaskar serien, og tar oss i dette spillet med til Europa. Spillet starter med oppdrag du får av de velkjente pingvinene fra filmene, du skal lære deg hvordan spillet fungerer, du lærer deg hva de forskjellige karakterene kan gjøre, hvordan gjemme deg fra dyrepolitiet og hvordan bruke forskjellige props i spillet, du lærer også hvordan du følger kartet. Når du klarer de forskjellige opplærings oppdragene drar hele gjengen til Roma hvor det skal bygges sirkus. Og sirkus skal det bli, spillet byr på morsomme øyeblikk og mye spennende oppdrag , sniking og moro. Man kan kjenne seg godt igjen i karakterene og fra filmen. Meningen med spillet er og komme seg unna den fæle Kaptein Chantel DuBois og komme seg hjem til New York.

Dette er et barnespill hvor man gjør oppdrag etter oppdrag og man får oppdragene i variert vanskelighetsgrad. Dette er et spill hvor man må tenke igjennom løsninger, men som samtidig er morsomt og lett og gjennomføre. Man skal samle sammen forskjellige gjenstander til de forskjellige karakterene, og man skal unngå å bli fanget, man bruker også andre velkjente karakterer enn de 4 hovedpersonene i spillet. Det er et story spill som vil få i gang barnet i deg.

Det er 4 hovedkarakterer som er kjente fra filmene og disse er: Alex, Marty, Melman og Gloria
Alex: er den velkjente løven som lever av og vise seg frem, hans angrepsform er brøl, Alex sine spesialiteter er å hoppe og kunne stå på veldig små steder som en lyktestolpe eller en flaggstang og lignende, Alex kan ikke svømme.
Marty: er sebraen som virkelig kan sparke fra seg, som også er hans spesial angrep, Marty kan også ta fart og hoppe lange distanser fra små ramper. Marty kan heller ikke svømme.
Melman: er sjiraffen som når høyt, han er kjæresten til Gloria, hans spesial angrep er sitt enorme nys. Og han er også en veldig nervøs Sjiraff.
Gloria: er en stor flodhest som er kjæresten til Melman, hennes spesial angrep er og svinge rumpa inn i vegger og lignende så det knuser for og åpne nye veier og hemmelige rom. Gloria er en supersvømmer.

Animasjonen i spillet er egentlig ganske bra, det er ikke en real life kvalitet, men det hadde jo heller ikke stått til filmens karakter. Animasjonen har lite glitcher hvert fall har ikke jeg sett noen i spillet, mens jeg har spilt det, ellers er det også klare flotte bilder, karakterene ser bra ut, men her har vi også litt av det velkjente gjenbruket av statist karakterer som mange spill dessverre altfor ofte har. Her ser man stadig de samme menneskene, gå rundt i byene, også mye av de samme dyre fangerne. Ellers ble jeg veldig fornøyd med hvordan spillet ser ut, et åpent spill hvor man går mange steder. Det er ikke mye lukket som ikke kan utforskes. Grafikken er veldig bra man ser alt veldig tydelig og karakterene er godt gjenskapt. Det tar ikke tid og loade mens man går rundt, alt er der og du ser hva som er et godt stykke foran deg uten og måtte gå nærmere for at det skal lastes opp.

Madagaskar 3 Europe`s Most Wanted er et spill man kan leke seg med, og ha det moro med, spillet er et enkelt flott spill som er for det meste for de yngste, og de vil like veldig godt. Enkelt knappe oppsett for å gjøre de forskjellige tingene og en spennende historie. Man får gjensyn med de kjente figurene, man får oppleve deres personligheter som man også relaterer fra filmene og som har en hyggelig omgivelse, man kan også ha med seg venner og spille dette co-op, spillet bygger på at du har to karakterer uansett om du spiller co-op eller spiller spillet alene. Et moro spill som vil slå an hos de minste.
Etter å ha spilt spillet, har jeg kommet fram til at dette er noe for i første omgang de aller minste, men kan også nytes av de litt eldre. Spillet byr på mye glede og mye moro, dette er absolutt et godt spill hvis du har barn eller bare er veldig glad i disse filmene, eller barnefilm spill generelt. God animasjon, en god story og jeg kan med faktisk si at jeg koste meg en del med dette spillet i og med at jeg har sett alle filmene så var det mye og kjenne seg igjen i. Fortellingen om hvordan 4 dyr fra New York kommer til Europa, og prøver å flykte fra en dyrepasser for så å komme seg tilbake til sitt elskede New York, og deres elskede dyrepark er både morsom og flott med god struktur og anbefales å prøves ut. Morsomt, spennende og ikke minst flott laget!

Screenshots (15)Se flere »