The Walking Dead: Survival Instinct anmeldelse

Endelig et FPS spill basert på AMC Serien The Walking Dead, dette er noe vi som er ivrige gamere og elsker serien har ventet på, men sto det til forventningen?

Endelig et FPS spill basert på AMC Serien The Walking Dead, dette er noe vi som er ivrige gamere og elsker serien har ventet på, men sto det til forventningen? Jeg må si at dette er et av de spillene jeg har ventet en god stund på og kunne ikke vente med og sette meg ned med spillet, endelig skulle jeg ut og drepe zombies. Walking Dead style!

Historien i spillet tar oss med til tiden før Walking Dead serien og følger Daryl og Merle Dixon i deres kamp om å overleve etter et vilt Zombi utbrudd og farens død, det starter i familiens hytte hvor Daryl reiser ut for og finne sin bror Merle, når han kommer til Pembertom town hører han vill skudd veksling og tenker med en gang at dette er sin bror og redder han fra taket på en jernvarebutikk, de to jobber seg deretter gjennom Georgia for og finne en military basecamp i Atlanta for hjelp til og overleve, du møter mange forskjellige karakterer gjennom spillet alt fra mennesker som har mistet alt og har gitt opp til mennesker som akkurat som dem kjemper for og overleve, dere drar et lite stykke for hver gang og må innimellom stoppe for proviant og bensin. Merle beordrer deg rundt mens du må ta deg av drit jobben, etter hvert som dere kommer nærmere og nærmere kommer det mer og mer Walkers og dere blir nødt til og finne forskjellige alternativer, når dere tilslutt kommer fram skjer det en dramatisk vending.

Xboxlife Share!

The Walking Dead: Survival Instinct er et FPS spill du går rundt på forskjellige brett og våpnene dine oppgraderer seg og tilslutt har du den velkjente crossbowen, du spiser nød proviant og drikker energi drikk for å holde helsa oppe. Du samler også på objekter som du finner i spillet det ene objektet befinner seg i bilder mens den andre er en statue av et ekorn. Hvis zombiene kommer for nærme må du stå i en intens kniv kamp mens zombien holder deg fast, du må treffe mitt i hodet for og drepe dem. Du får fler og fler våpen etter hvert som tiden går og du får alt fra kniv til machete, til halvautomatiske våpen, shotgun, granater o.l. du dreper zombies ved og slå dem nok ganger i hodet eller skyter av dem hodet. Du finner og plukker ammo langs bakken mens du går rundt og gjør missions, du får valget om du vil hjelpe eller etterlate personen du møter i spillet. Du kan enten velge å ta motorveien, og spare bensin, eller ta de små veiene, hvor man vil være i stand til å lete etter små landsbyer og bensin og proviant i dem.