Lost Planet 3 anmeldelse

Bli med til is planeten E.D.N III og følg historien til den fryktløse arbeideren Jim Peyton, bli med på dette spennende actionfylte eventyret som er Lost Planet 3.

Bli med til is planeten E.D.N III og følg historien til den fryktløse arbeideren Jim Peyton, i det han tar på seg sitt livs største utfordring for og få mineraler til jorden hvor familien venter på hans hjemkomst. Bli med på dette spennende actionfylte eventyret som er Lost Planet 3.

Xboxlife Share!

Lost Planet 3 er en prequel til det første Lost Planet spillet . Spillet starter med en eldre mann som sitter fast under noen vrakdeler. Etter et mislykket forsøk på å redde ham, får hans barnebarn en historie om hvordan alt skjedde og med det reiser vi 50 år tilbake i tid.

Jorden er i en ganske alvorlig situasjon, energireserver er på et kritisk nivå og NEVEC (et gruveselskap) har oppdaget en løsning på problemene som herjer planeten. En liten gruppe mennesker blir sendt til E.D.N. III for å bli planetens første mennesker og for og samle inn T-Energy. Jim har ofret et liv med hjem og han forlot sin kone og nyfødte barn, alt for å hjelpe menneskeheten å komme tilbake på fote .
Xboxlife Share!

Det er en enkel historie som man raskt blir en del av. Gjennom hele spillet ser vi bruddstykker av deres nye liv takket være innspilte meldinger de sender til hverandre . Jim sender sin kone en video tur av hans mekaniserte rigg, og hans kone klager på at Jim ikke er der for å se sin sønn ta sine første skritt. Det er alt utrolig følsomt og bidrar til å skape et nivå av realisme som man ikke ser så ofte i spill verdenen .

Noen av videoene dukker opp mens du starter oppdrag og det blir lett å føle at videoene er ment for deg. En rask titt opp på et bilde av Jim's kone som er klistret til det indre av riggen hjelper deg bedre og sette deg i hans karakter. Det er et sted i historien hvor noen av mysteriene rakner og for Jim er igjen radioen stille i et par uker . Bekymring, sinne, og deretter lettelse er alt vist ut via videomeldinger på en overbevisende måte.
Xboxlife Share!

Historien er for det meste like stor som karakterene. Noe av det kan være litt klisjé, men det hadde meg hekta helt til slutten.

Lost Planet 3 utspiller seg mer som et action-eventyr enn et TPS spill (Third Person Shooter), til tross for et utvalg av våpen og et cover system. Spillet starter med grunnleggende gruvedriftbaserte mål ( tross alt det er derfor du er på EDN III i første omgang.) Du må bruke din rigg til å løse lette oppgaver ved basen, rydde vei for gruvedrift, og for å få deg raskere frem til dit du skal. Når akrid (T-Energyfylte insekter på EDN III) begynner å dukke opp, vil du trenge og komme deg fort ut og drepe dem før de ødelegger riggen din.