Girl Fight anmeldelse

Hva er ikke bedre enn sexy damer med store pupper som i tillegg banker dritten ut av hverandre, og ikke nok med det, man lager et spill av det. Vi tester Girl Fight.

Girl Fight kan med første ørekast (les øyekast) høres ut som et spill hvor man spiller en gjeng med feminister som er ute etter å banke dritten ut av enhver mann som måtte stelle seg i deres vei, er litt usikker på om et slikt spill hadde solgt stort blant mannlige gamere, men mulig vi trenger å bankes litt av illsinte rødstrømper så alt er mulig. Uansett Girl Fight er ikke det jeg forklarer over, må vel sies at det heller er strake motsetningen, halvnakne damer med fine former som banker dritten ut av hverandre. Slik jeg forsto det ut fra den noe tynne historien i spillet så er disse 8 damene, man kan spille, låst inne i en dataverden styrt av en gruppe som heter The Foundation. Eneste måten å komme deg ut fra denne verden og over i den virkelige er å banke opp alle de andre damene som prøver på det samme som deg, å få kjenne frihetens pust atter en gang. Hver kamp startes med en AI som snakker med deg, og forklarer ørlite av din historie fram til level 4 hvor alle damenes historier er like fram til slutten av spillet. Ganske så kjedelig historie og tynnere enn utvanna saft. Vil man vite mer om hver enkelt av de kvinnelige slåsskjempene kan man i butikken kjøpe rapporter som forteller mer om dem, men dette kommer jeg tilbake til når jeg tar for meg butikken.

Som sagt er det 8 stykker man kan slåss med i dette spillet, men man må låse de opp før man kan bruke dem. Så man starter opp med en fighter, nemlig Warchild, en svart skjønnhet som har hatt en vanskelig oppvekst og fant sin familie i militæret. Er litt usikker på hvorfor noen av disse damene er låst inne i denne dataverdenen, men det hadde ikke hatt så mye å si på historien uansett. Men det er vel kanskje ganske så vanlig for slåssespill at de ikke har den tjukkeste historien, så sant de ikke har en RPG del som man feks finner i noen av Mortal Kombat spillene. Uansett la oss glemme historien, for det er virkelig ingenting å røpe der og ingenting å snakke om egentlig. Disse damene har ganske så spenstige navn da, sammen med seg i dataverdenen har Warchild sine "søstre": Chaos, Viper, Wrench, Shogun, Daisy, Ghost og Chrome. Navnene er faktisk ganske så logiske også med hvor de er fra eller hva de er, som sagt så er jo Warchild i militæret, Ghost er en statlig spion, Shogun er en japansk assassin, ja du skjønner tegninga for de er ikke så veldig kreative, men de har likevel kule navn og kunne sikkert lett fått roller i tegnefilmer som GI Joe og M.A.S.K. (Kjenner du ikke til sistnevnte så søk det opp og gjerne se ett par episoder)

Nå har jeg snakket veldig mye rundt spillet så da er det kanskje på tide å snakke om selve spillet også, i hovedmenyen har man valget om å spille Arcade, Versus, Xbox Live eller Training. Kan ta for meg de 3 siste først, training er det det høres ut som, du får en stillestående mostander som du kan øve på å sloss mot og se om du klarer å få til de vanskeligste komboene, den recorder også alt du gjør så skulle du gjøre noe kult så ser ut det der. Versus er en mot en, enten kan du spille alene mot en bot eller så kan du spille mot en kamerat og se hvem som er den beste kvinnen. Xbox Live er å ta versus ut på nettet og spille mot verden, dette prøvde jeg både som player match og ranked match, men jeg kom ikke fordi løbbysøket da det er ingen som spiller dette spillet online. Så kjøper du spillet for å spille på Xbox Live så kommer du til å ha mye serverplass alene.

Sånn nå som de tre er overstått så kan vi gå inn på det som spillet faktisk dreier seg om, nemlig arcade modusen. Det er her man starter med Warchild og sloss seg oppover for til slutt å møte AI`en som snakker med deg gjennom alle kampene. Slår du henne så sendes du til jorda, og du som spiller vinner et sexy bilde av fighteren du nettopp brukte. Sammen med fighteren din kan du også velge noe som heter PSI Amps eller perks om man vil, man kan velge 2 stykker av disse som man aktiverer med henholdsvis RT/LT. Men man kan ikke bruke dem før man har bygd opp PSI Bars og de har man 9 stykker av. Man kan nemlig oppgradere sine perks, og for å bruke level 1 av dem så trenger man 3 PSI bars, skal man derimot bruke level 3 perks så trenger man alle 9 for å aktivere angitte perk. Det koster også penger å oppgradere sine perks så man starter ikke med annet enn level 1 perks. Men det er nettopp perks som gjør spillet litt morsomt siden man har en del å velge i, og man har mange kombinasjoner og sette sammen. Man kan velge perks som feks gir deg flammer over hele kroppen og vil således gi din motstander flammeskade når man slår/sparker på dem, eller man kan omringe hele kroppen sin med metall slik at alle slag man får vil bare gi halv skade fra vanlig, eller man kan slå i bakken og få sin motstander til å bli kastet i bakken og miste store deler av sin helse. Det er mange andre perks også, men jeg vil ikke gå gjennom alle siden dette faktisk er noe man bør utforske selv.

Ønsker man å benytte seg av litt mer avanserte komboer enn det som er vanlig med slå, spark og kast så kan man klikke på start og gå inn i Commando List, her vil man finne en liste med alle komboer til alle fighterne. Kjekt om man virkelig vil knuse sin motstander. Jeg fant listen litt klønete da den er satt opp med P og K og noen andre bokstaver jeg er usikker hva betyr istedenfor å bruke fargene og bokstavene på min Xbox kontroller. Klart i tilfellet over så betyr jo P og K punch og kick, men jeg vil si det fortsatt hadde vært lettere for meg som spiller å huske Xbox knappe komboer fremfor farger og bokstav kombinasjoner jeg ikke er vant med i det hele tatt. Disse kombinasjonene kommer også opp når spillet loader og man blir egentlig bare sittende der å tenke hva spillet mener med de knappene.

Under start menyen vil man også finne noe som heter Challenges, dette er en liste med komboer og annet man må gjøre for å åpne opp for nettopp den challengen som står oppført. Det er en haug med challenges, og man finner challenges også for hver enkelt perk så det er masse penger å tjene på challenges. Man tjener også penger for omtrent alt man gjør i spillet, men challenges kan plutselig komme til å gi deg 20000 coins og det er mye, og vil i tillegg kunne gi deg mye i shoppen. Man vil også finne stats under startmenyen og også under Foundations fra hovedmenyen, her kan man finne ut hvor mange perfekte runder man mangler for å få en achievement feks. Men tilbake til shoppen mens vi nå likevel var i området. I shoppen kan man bruke sine penger som man har tjent på å banke sine medsøstre og runde arcade mode som man får en liten bonus for bortsett fra det sexy bildet. I shoppen kan man kjøpe oppgraderinger til sine PSI Amps/Perks, men husk å lese litt over de forskjellige så du oppgraderer faktisk en du har lyst på da det er en del å velge i, og de koster en del å oppgradere på level 2 og 3. Ellers kan man kjøpe mer stoff til historien om de ulike fighterne ved å kjøpe politi rapporter, militær rapporter osv. Man kan også kjøpe nye skins til hver av fighterne og man kan kjøpe flere sexy bilder av alle sammen. Disse bildene kan man så hente opp fra menyen Foundation og så under ekstra vil man finne alle bilder man har kjøpt eller fått ved å runde arcade, her kan man gå inn på hvert bilde og zoome inn på de områdene man vil se mer av. Det minte meg skikkelig om når jeg selv var 13-14 år og spilte klespoker på Amiga og man kunne etter å ha fått av klærne på sin dame zoome inn der man måtte ønske, det var tider.

Men for å fortelle bittelitt mer om spillet så har man 3 vanskelighetsgrader, normal, hard og insane. Spillet er testet på normal da jeg glemte at det fantes flere grader før nå, men normal kan sies å ikke være så veldig vanskelig. Utfra de 50 kampene jeg spilte så tapte jeg vel 2-3 så det er absolutt overkommelig, og det er ganske så lett å få de fleste achievementene i spillet også så er vel en 6-8 timers jobb for en achievement hunter for å få alle, jeg brukte 4 timer på å få halvparten. Jeg vil si at der spillet taper seg mest er at det er for lite og man går fort lei, jeg opplevde faktisk også at spillet lagget noen ganger og de kampene hvor dette skjedde var nesten ikke spillbare da alt mer eller mindre stoppet opp.

Grafikken i spillet er faktisk ganske ok, man får se det man har lyst til å se av sine sexy fighters, og man har den rette dissen i brystene som man er vant med fra spill som feks Tekken. Modellene ser bra ut selv om noen av modellene ser ut som de er laget mange år før de andre, men kan jo bare være forskjellige folk som står bak dem, ikke vet jeg. Men det er hvertfall en stor grafisk forskjell på modellene. Banene man spiller på er stort sett veldig like, og de er kjedelige. Musikken i spillet er hard techno eller house, absolutt ikke noe for min smak, og jeg syns musikken er alt for høy i forhold til stønne og grynte lydene i spillet. Dessverre er ikke stønne lydene gode nok til at man kan få noe ut av det.

Girl Fight er ikke noe nytt spill akkurat, vi har sett det mange ganger før. Eneste er at det bare er kvinnelige fightere da, og det er vel kanskje det spillet vil selge på for alle vet jo at gamere er noen perverse jævler. Spillet leverer forsåvidt det det prøver på, men likevel så blir det fort kjedelig og man føler man har gjort dette før, type 2 minutter siden. Kombolisten er vanskelig å forstå siden de har gått bort fra å bruke knapper fra Xbox kontrollen, historien i spillet er tynnere enn et A4 ark så sant man ikke kjøper ekstra rapporter da, for da får man kanskje et hefte med historie. Men samtidig så er ikke dette Skyrim så det trenger ikke all den historien som jeg gjennom hele anmeldelsen bitcher om, men hadde likevel vært kjekt med litt for å gi litt kjøtt på beina til de man spiller med. Grafikken i spillet er absolutt verdig og hele spillet i seg selv spiller så mye på sex at dette er absolutt 14 åringers game of the year når det kommer til våte drømmer.

Screenshots (17)Se flere »