LEGO Movie: The Videogame anmeldelse

Spill som karakteren Emmet som bli "feilaktig" antatt å være nøkkelen til og redde hele verden, i denne nye flotte LEGO historien!

Spillet spiller gjennom forskjellige scener fra filmen, og du vil finne at mye av storyen er den samme. Du vil møte flere karakterer som vil hjelpe deg på din vei til suksess. Lego Movie: The Videogame er et flott Legospill og føyer seg inn i den lange rekken av spill i serien som vi er blitt så glad i, og kanskje har den klart og strekke seg enda litt lenger i nivå når det gjelder utseende og med god hjelp av bruken av stemmer og mye humor.
Xboxlife Share!
Spillet forteller den samme historien som "The LEGO Movie", Emmet, en vanlig, regel-følgende, perfekt gjennomsnittlig fyr som blir “feilaktig” antatt å være nøkkelen til å redde verden.

En av de første tingene du legger merke til om spillingen i LEGO Movie: Videogame er at det er forenklet bare litt fra de siste LEGO-spillene fra Travel Tales (Lego Marvel Super Heroes, LEGO Lord of the Rings, LEGO Batman 2, LEGO Harry Potter, etc.).
Xboxlife Share!
Gameplay er det samme som det alltid har vært. Du slårsparker ting som består av blokker, og deretter bygger nye ting med blokkene. Det er ulike karakter evner, og du må ha de rette evner til å løse gåter og gå gjennom nivåene. Det er et par interessante tilpasninger, Først, det er en forskjell mellom normale karakterer, som Emmet, og byggmestere som Batman eller Wyldstyle. Emmet kan ikke bygge ting uten instruksjoner, så selv å bygge en enkel stige eller bryter må gjøres av en byggmester. Emmet kan fikse ødelagte maskiner, det kan ikke de andre. Noen superhelter som Supermann eller Green Lantern kan fly. Batman kan bruke en gripekrok. Den blinde Vitruvius vet hvordan du åpner hemmelige ganger og er den eneste som kan gå over smale fjellhyller. Benny kan hacke datamaskiner (og fiendtlige roboter), selv om det super enkle hacking minispillet er ganske kjedelig, vil du også ha karakterer med bomber eller lasere som kan åpne sølv og gull LEGO-gjenstander.
Xboxlife Share!
Du vil også komme til å spille med Unikitty, som er den største karakteren noensinne i historien. Når du finner bygge sider spredt rundt på brettene, kan Emmet bygge mer forseggjorte ting som biler eller avanserte strukturer. Disse delene blir håndtert på en veldig ryddig måte der prosjektet er 99 % bygget for deg, men du må velge riktig murstein på noen viktige punkter fra et roterende utvalg hjul på siden av skjermen. For første gang i hele serien, bygges bygninger med ekte LEGO-klosser. Byggmestere, kan bygge noe, og kan også bruke grønne byggmester flekker å rive fra hverandre bygninger og kjøretøy og gjøre dem om til noe helt nytt.