South Park: The Stick Of Truth anmeldelse

Bli med alle de kjente South Park Karakterene på dette episke og utrolige morsomme reisen for og få tak i The Stick Of Truth og få verdensherredømme.

Vil bare si med en gang at jeg hadde voldsomme forventninger til dette spillet, for en som har vært South Park fan i all evighet var dette noe jeg virkelig så frem til! Og innfridde det? Så absolutt! Dette er det mest hysteriske, morsomme og beste spillet jeg har spilt på lenge. Det er selvfølgelig ikke 100 % men vi er så utrolig nærme. Er virkelig ikke mye som skulle til for at dette skulle vært et spill som man kunne kose seg med sekund for sekund. Istedenfor velger jeg og si at man koser seg med det minutt for minutt. Vil si at dette er det perfekte spill for South Park og RPG fans.
Xboxlife Share!
Du er den nye gutten i South Park, det første du skal gjøre er og opprette en karakter. Etter dette skal du ut og finne nye venner. Ettersom du går litt bortover gaten møter du en liten fyr med blondt hår, jepp nemlig Butters, Butters er en Paladin, som er en mester med elektrisitet og hammer. Han tar deg med for og møte kongen av Kupa Keep, Cartman. Cartman er en Trollmann og styrer sammen med Princess Kenny som snakker like “forståelig” som alltid. Du skal nå velge deg en klasse, du har valget mellom fighter, Mage, Thief og Jew. Hvilken klasse du velger avgjør hvilke våpen og angrep du kan bruke. Du skal deretter ut og kjøpe våpen og deretter ut i din første kamp. Du kjemper deg gjennom mangfoldige oppdrag som alle byr på forskjellig med moro du skal kjempe mot Elfs gjengen som ledes av Kyle med Stan som hans swordsman. Du vil møte på så å si alle kjente og kjære karakterer fra South Park historien. Du vil ha oppdrag som utvider seg og utvider seg med flere oppdrag under et hoved mission. Du får også sidemissions som f.eks. å jakte på Al Gores Manbearpig eller hjelpe Mr Hankey og finne barna sine rundt i kloakken. Du skal bekjempe forskjellige bosser gjennom spillet som har mye høyere HP en det du har.
Xboxlife Share!
Du kjemper mot lederen for Truse Gnomene. Nazi-Zombies, Aliens og et stort utvalg andre karakterer. Et stort smell høres i hele SP og folkene i byen blir urolige, en stor gjeng med regjerings mennesker i sort dress møter opp og forteller innbyggerne at de skal bygge en ny Taco Bell og at det var derfor de rev ned South Park Mall. Men historien tar uventede retninger når den over-dramatiske Randy(faren til Stan) begynner og tro at det er en stor Taco Bell Konspirasjonsteori. Historien er utrolig morsom så vil ikke avsløre alt for mye rundt storyen i spillet.
Xboxlife Share!
Du styrer din karakter med joystickene på vanlig måte, spillet er 2 dimensjonalt og et RPG kamp system. Det kan ta litt tid og gjennomføre kampene men det funker så absolutt, litt av det som er morsomt med spillet er at det ser så bra ut visuelt at det nesten er som om du sitter og ser på en episode av South Park mens du spiller, det ser utrolig flott ut, med et klassisk SP utseende får du en bedre følelse når du spiller spillet, du kjenner deg igjen hvor en du går og det er virkelig kos og kunne traske rundt i SP på denne måten. Alt er som det skal være i et fullverdig SP spill. Skal jeg trekke ned på noe må det være at det er litt mye loading screens til tider. Noen kan også mene at det er litt mye scenes, men dette er bare morsomt og følge med på og man har ikke lyst til og skippe over dem.