ilomilo anmeldelse

Det ser ut som om at de fleste konsollene får sine helter av tøy for tiden. Vel PS3 har hatt det en stund, men det ser ut som om Microsoft ikke bare får en, men to små tøydukker i nærmeste framtid. Si

Ilo og Milo har et enkelt ønske. De ønsker å tilbringe dagen sammen for å drikke saft og spise kaker i parken. Det er bare ett problem; verden endrer seg dag for dag, og det blir bare verre og verre å finne frem til hverandre.

Tøydukke Anna er lagd av vatt

Verden er som en stor labyrint, og de to vennene må hjelpe hverandre før de kan møtes. Broer må hentes, og fiender lures. Alt dette for å til slutt møtes. Spillmessig må jeg si at dette er noe av det koseligste jeg har spilt på en stund. Det meste er sydd sammen av tøy, og det er rett og slett en kosestund å sette seg ned med dette spillet.

Stor-samleren

Spillet gir deg ingen tidsbegrensninger, og du kan bruke så lang tid du bare vil. Dette kan være fint da det er mye å samle på i hver enkelt bane. Kuler, små dverger (kafkaer), musikk og bilder. Du kan relativt enkelt få Ilo og Milo til å møtes, men for å samle på alt må du etterhvert bli ganske oppfinnsom. Selv om spillet ser ut som om det passer for små barn, så anbefaler jeg hvertfall at det spilles med en voksen (Coop anbefales her). Selv om det har samme søtheten som Viva Pinata, så er spillet alt for vanskelig for de minste. Når jeg tenker på det, så er det samme problematikken som Viva Pinata.

Noen som blir med på karrneval?

Det er mye å oppleve i spillet, og det meste er så søtt, at jeg må se til å skaffe meg time hos tannlegen til nyttår. Her er det vel mellom 3 til 5 timer med underholdning. Det lokkes med at man kan kle seg ut som Keflings eller Rasculls hvis man har fulgt med på Games for the Holidays fra Xbox. Mye morro med referanser både internt og til andre spill.

Dette er et koselig spill som burde passe de som ikke føler for å skyte folk i ansiktet hele dagen. Det er god avslappning, og jeg personlig har brukt en del tid med spillet. Jeg har kost meg utrolig mye. Spillet er på Norsk hvis du vil, og det er en god avveksling fra de andre spillene. Jeg må også påpeke at musikken er koselig, og passer utrolig godt inn i spillet.

Er det noe jeg må trekke ned på, så er det at teksten blir litt ensformig. Selv om den er morro, så er det litt kjedelig å se for eksempel den samme loading-teksten for 20. gang. For jeg har nå fått brent inn på hjernen hvor mange hatter Sebastian har, og hva han har i 36 av dem. Den andre tingen er at det ikke er et spill for de minste, selv om det ser ut som om Microsoft og Southend har laget det for dem.

Hvis du nå lurer på hvem Sebastian er, eller hvor søtt spillet er, så kan du enten vente til 5. Januar, eller laste det ned på din Windows 7 telefon hvis du er en av de få som har dette.
Screenshots (16)Se flere »