Call of Duty: Black Ops- Annihilation anmeldelse

| Kommentarer (5) |

Benjamin har anmeldt den nyeste brett pakken til Black ops. Les hans dom!

Call of Duty: Black Ops sine utvidelser selger enda godt. Så det var ingen tvil at en fjerde utvidelse med fem nye brett til sammen ble annonsert med navnet Annihilation. Men hvordan er brettene i Annihilation sammenlignet med de forrige? Det får du vite i denne anmeldelsen!

Flerspillerbrettene er testet seks ganger i Combat Training modusen og fire ganger i det vanlige matchmaking systemet og zombie brettet er blitt testet fire ganger med venner. Undertegnede har gått igjennom hvert eneste hjørne i hvert brett.

Hazard

Brettet Hazard befinner seg på en golf bane med et ødelagt lite hus som ligger på toppen av brettet i ruiner. Brettet er på en måte en ny versjon av brettet Cliffside fra Call of Duty: World at War. Hazard skulle egentlig hete Gold Course med tanke på at man vil finne både gjemte golfkøller og golfballer på forskjellige steder på brettet.

Hazard er et svært åpent brett, veldig grønt med jungelpalmer og en svært grønn dal der golfbanen ligger. Over golfbanen ligger et lite hus som da ligger i ruiner. Brettet er svært godt designet. Det er ikke så stort, mest sannsynlig middels om jeg skal si, men brettet passer perfekt for snikskyttere med tanke på at hele brettet er svært åpent. Det er ikke så mange skjulesteder og Hazard passer svært lite til såkalt ”close-combat”, altså rent skyting og kniving. Man kan lett bli drept av snikskyttere ettersom det er snikskytterne som har best sjanse til å overleve.

Brettdesignet er ganske bra, som sagt, men jeg skulle gjerne ha hatt litt mer frihet enn som så. Det er altfor lett å bli drept med farlige killstreaks som chopper gunner og hundene og det burde ha vært litt flere gjemmesteder. Og da mener jeg ikke for close combat, men for å gjemme seg for killstreakene. Hazard er en drøm for snikskyttere, men brettet gir stor sjanse for at man blir drept fort med tanke på chopper gunnere og granatkastere.

Karakter: 7/10.



Hangar 18

Hangar 18 kan minne svært mye om brettet Launch som kom med Black Ops. Egentlig skulle Hangar 18 hete Area 51, men slik ble det ikke.

Hangar 18 foregår på en hemmelig amerikansk flybase. Hovedpoenget i Hangar 18 er flyet, man skal ikke gjøre noe med flyet, men flyet er altså hovedsymbolet for brettet. Hangar 18 er mest for close combat, men man kan også spille snikskytter, men det vil bli veldig vanskelig for de som ikke er erfarne nok i snikskytter klassen.

Hangar 18 er en ganske stor bane og det er svært mange gjemmesteder på brettet. Man kan både krige på bakkenivå og i øvre etasjer og i hus. Brettdesignet er ganske bra, men enkelte ganger ble jeg svært forvirret over hvor jeg var på brettet. Det føltes ut som utviklere hos TreyArch bare hadde plassert objektene i spillverdenen helt tilfeldig. Men heldigvis var brettet ganske gøy, selv om jeg rotet meg veldig mange ganger bort. Det verste med brettet er at det er så mange gjemmesteder og innganger at fiendene kan komme fra hvor som helst. Jeg ble i alle fall ganske så paranoid av Hangar 18.

Om du liker close combat og mange gjemmesteder og ganger så er Hangar 18 for deg. Liker du best åpne brett og spille som snikskytter så er ikke Hangar 18 noe særlig. Brettdeisgnet er utrolig likt Launch, så det skuffet meg mest. Hangar 18 føles rett og slett ut som Launch 2.0.

Karakter: 5/10.



Silo

Silo skulle egentlig bli lansert sammen med Black Ops, men ble fjernet før lansering. Så man kan se det som et brett som faktisk var ferdig før lansering. Slemme Activision og TreyArch!

Silo er basert på en russisk undergrunns siloplass. Silo er en av de største brettene i Black Ops. Det er utrolig mange plasser å gjemme seg i og skjulte innganger. Man burde springe hele tiden, for om man står i ro, på en plass man tror er sikker, vil man nok bli drept. Silo er kanskje for stort for sitt eget beste og passer mest til close combat. Snikskyttere vil mest sannsynlig ikke ha en sjanse på Silo.

Det er en stor silo som man selvfølgelig kan krige i, men det anbefales ikke. Siloen er et perfekt sted for campere og folk som liker å bruke bazookaer og granat kastere. Man må være veldig forsiktig ettersom det er utrolig mange gjemmesteder på Silo. Brettdesignet er veldig bra og fascinerende, men litt for stort. Silo burde ha vært litt mer åpen og man kan bli lett drept av kniving.

Karakter: 5/10.



Drive-In

Drive-In er det siste flerspillerbrettet i Annihilation. Drive-In er skapt for folk som likte det utrolig populære Nuketown brettet som kom med Black Ops. Ifølge TreyArch er Drive-In Nuketown 2.0.

Drive-In er et veldig lite brett med fullt av små gjemmesteder. Man kan både krige på bakkenivå og i hus. Drive-In er absolutt kun for close combat. Det er så å si umulig å snikskytte i Drive-In. Det er ufattelig mange ganger og gjemmesteder man kan bruke. I enkelte tilfeller ble jeg veldig paranoid når jeg hørte fiender springe på alle kanter.

Brettdesignet er veldig bra og minner veldig mye om Nuketown. Jeg anbefaler ikke å bare stå i ro en plass, for å overleve lengst mulig er det beste å springe slik at man har mer kontroll på hvor man er på brettet. Drive-In er et ganske godt brett, men det burde ha vært færre gjemmesteder.

Karakter: 8/10.



Shangri-La

Shangri-La er som de fleste sikkert vet zombie banen i Annihilation. Shangri-La foregår i en eksotisk jungel som er ganske tett. Det er altså veldig lite frihet og åpenhet i Shangri-La. Det er veldig trangt så man burde passe på at man ikke står så lang tid på en eneste plass, men at man springer rundt så mye man kan. For det er veldig viktig i Shangri-La.

I Shangri-La vil man møte på en rekke nye zombier. For aller første gang kan man møte på kvinnelige zombier, det har aldri vært før i Call of Duty sin zombie modus. En annen ny zombie er såkalte zombie aper, disse zombiene er veldig små og lettere å drepe enn de vanlige zombiene. Men zombie apene er ganske raske og kan stjele de såkalte power-ups, altså de symbolene som enkelte ganger komer fra zombiene man dreper som gjør at man får maksimum ammunisjon, zombiene blir drept av flammer osv. I tillegg kan zombie apene forandre power-ups til andre power-ups som man mest sannsynlig ikke trenger der og da. De to siste zombiene som er presentert er Napalm zombier som er zombier som går mens de brenner og Shrieker zombier som gjør spilleren blind.

Den store bowie kniven er tilbake og ape bombene fra de tidligere zombie brettene. To nye våpen, et maskingevær og et nytt alien våpen er kommet, slik som Ray Gun, jeg fikk aldri testet dem, men en av med spillerne mine fikk begge to. Spikemore, en annen form for claymore er også et våpen man kan finne og skaffe i Shangri-La.

Bretdeisgnet er svært bra, Shangri-La er en middels stor bane og det er veldig mange ganger man kan gå i. Man kan også prøve en rutsje bane og en vannsklie for å komme seg vekk. Shangri-La er som sagt en veldig tett bane. Selv syne sjeg at det burde vært enda mer frihet, for jeg likte rett og slett ikke at Shangri-La var så tett. Man kan bli mye lettere drept av zombier i Shangri-La enn i de andre zombie brettene.

Karakter: 7/10.



Konklusjon

Annihilation er en ganske middelmådig brett pakke. Brettene er veldig middelmådige og passer best for den hardbarka Black Ops fanen. For andre som så å si ikke spiller Black Ops lenger er Annihilation kun sløsing med penger. Likevel gir de nye brettene mye underholdning, selv om brettdesignet er veldig lik de andre brettene i Black Ops.
Screenshots (7)Se flere »
Kommentarer
Du skal være logget inn for å kunne lese og skrive kommentarer.
Spil Information
Cover
Tittel:
Call of Duty: Black Ops- Annihilation
Utvikler:
TreyArch
Utgiver:
Activision
Plattform:
Xbox360
Spillere:
2-18
Utgivelsesdato:
28-06-2011
Offisiell webside:
Besøk siden, trykk her
PEGI
PEGI 18 Narkotika Skremmende Diskriminering Sterkt språk Vold
Xboxlife.no Karakter
Gameplay:
8.0
Grafikk:
7.0
Holdbarhet:
7.0
Online:
7.0
Overall: 7.5 / 10
Brukerscore