Bejeweled Blitz anmeldelse

Popcap tar Bejeweled Blitz til vår kjære boks, og håper vi vil betale for noe som er gratis på Facebook.

Ahhh... Rolig og behagelig

Jeg liker Bejeweled. Etter en lang dag på jobb,
er det bare å sette seg ned og matche tre farger, slappe av og ha det helt fint. Blitz LIVE endrer noe på dette. Du har 1 minutt på deg til å skaffe så mange poeng som overhode mulig. Du får de vanlige oppgraderingene du er kjent med fra Bejeweled (bomber, fjerne bestemte farger og laser). De har lagt til multipliers som gjør at du får 2 ganger poengsum, 3 ganger osv..

Jeg vil ha venner... NÅ

Du skal utfordres som i Trials HD, der du ser dine venners poengsum med en gang du er ferdig eller starter spillet. For de som har venner med dette spillet, er det sikkert kjempemorsomt. Jeg derimot er en noe usosial gamer, og har ikke så mange venner på LIVE, og enda mindre (null) som har Bejeweled Blitz. (Vel nå har Xandrius skaffet det og). Det fører til at dette spillet blekner ganske kraftig i forhold til sine fullverdige Bejeweled spill. Det blir ikke så morsomt å prøve å forbedre high-scoren sin når man er alene. Det hjelper ikke en gang at det er to spill-moduser (twist og original) man kan levle opp i. Det blir kjedelig

Fanb... Nei, Facebook var det

Jeg vil si at hvis du har en drøss med venner som har Bejeweled Blitz, så kjøp spillet. Hvis du ikke har det, så er det sikkert en drøss av de som har den bedre versjonen som i tillegg er GRATIS på Facebook. Der er det en grunn til å levle opp, og man kan bruke in game credits til å booste spillopplevelsen. Det er morro.

Spillet er så absolutt morsomt, men det har sine begrensninger og man blir til tider stresset. Noe som har forandret seg betraktelig fra det første Bejeweled som et veldig avslappningsspill. Når det er sagt så tar det litt tid å venne seg til kontrollene, og da spesielt i classic mode hvor man er vandt til å dra den ene fargen over mot den andre, her må man derimot bruke X, Y, A og B knappene på kontrolleren for å bytte hvilken vei til vil flytte. Men når du mestrer dette, er spillet vel så morsomt.

Achievementene i spillet er som forgjengeren vanskelige, det vil ta deg en god del timer med fargebytte før du får dem alle, og igjen her vil det hjelpe å ha noen ekstra venner. Musikken i spillet er forferdelig, og det er faktisk bare en låt som går om og om igjen hele tiden, noe som gjør det hele enda mer stressende. Når man virkelig får opp tempoet på dette spillet og alt sprenger rundt deg, så er det faktisk ganske så morsomt. Levlingen gjør også at du ikke klarer å slutte for du bare må nå neste level.

Hvis du har Bejeweled Blitz, og vil ha noen andre å spille mot - TedvarT er min gamertag. Jeg føler meg alene i Bejeweled Bliz Live universet :/