Madden NFL 12 anmeldelse

Ikke engang den truende lockouten kunne holde EA Sports fra å gi ut det siste spillet i Madden NFL serien, som igjen byr på knokerystende taklinger og spektakulære spill.

Som en ekte amerikansk fotball nerd gleder jeg meg hvert år til to ting. Den første er når NFL endelig starter opp igjen etter hva som føles som en evighet, og den andre er den årlige utgivelsen av Madden NFL Football. Madden er en serie som ofte får mye kritikk, i og med EA har eksklusive rettigheter, som tillater dem, som de eneste til å publisere spill under NFL lisens. Vil man derfor ha en realistisk fotballopplevelse, er man nesten tvunget til å velge Madden fordi det ikke finnes andre alternativer. Dette har ført til mye kritikk av serien, som mange har vært av den oppfatning at det ikke har vært nok, er dette ikke tilfelle i år. Madden tilbyr mange forbedringer, men dessverre de samme gamle problemene.

Det første man ser når man for første gang starter et spill av Madden, er den forbedrede presentasjonen. Utviklerne fra EA Tiburon har jobbet tett med legendariske NFL Films for å skape en opplevelse som er så nær virkeligheten som mulig. Det betyr mange nye kameravinkler, bilder av stadion, spillerne, match statistikk, Division posisjoner i løpet av kampen, og mye mer. Resultatet er slående, selv om den grafiske delen ikke er forbedret mye, hvis du ser bort fra 3D-gress, så er kameravinkler for å gi en følelse av at du sitter og ser på en fotballkamp. Selv om den nye presentasjonen er en veldig merkbar oppgradering, endte det ganske raskt da jeg hoppet forbi alle de små cut-scener når de tar en del av selve spilletid på banen unna.

Et område som de i sin tur kunne brukt en oppgradering, er kommentatorer. Igjen i år finner vi Chris Collins Worth og Gus Johnson i kommentaren boksen, og det kunne ærlig talt vært bedre. Hvis du spilte fjorårets utgave av spillet, tar det noe mer enn et par minutter før du begynner å høre gjentatte kommentarer. Den nye bitene av kommentarer som er tatt opp til årets utgave er knappe, og det er ikke mange kamper før jeg ble lei av introduksjoner av stadion, og spesifikke spillere, fordi det er absolutt ingen variasjon her. Jeg forventer ikke kommentarer til å være så nøyaktig som de er i virkeligheten, men det er en skam at en fyr som Gus Johnson ikke synes å være mer i live. Soundtracket er imidlertid full av genialt, i hvert fall hvis du liker hip / hop. Som Hip / hop fan, var jeg fornøyd med å finne artister som Nas, Common, A Tribe Called Quest og Pete Rock & CL Smooth på soundtracket, som klarer å underholde mens man roter rundt i menyene.

Hvor Madden 12 har sett mest endringer er i den såkalte franchise-type spill delen, som vanlig, lar de deg styre en eller flere lag hvor det gjelder å bygge best mulig lag, og deretter å vinne så mange Super Bowl titler som mulig . En av de nye funksjonene inkluderer muligheten til å ha 75 spillere på laget i pre-season, en ting som har blitt enormt populær blant fansen. Problemet med dette er at når du først starter serien opp med oppdaterte lag, er det bare 53 spillere på laget, og i stedet sørge for at lagene signerer en kontrakt med free agent spillere som skaper falske spillere. Dette for meg er nesten utilgivelig når du har en eksklusiv lisens til spiller navn, osv., så man bør utnytte det bedre, alle de som ønsker en svært realistisk skildring av spillet vil mest sannsynlig bli utrolig skuffet med dette.

Den gode nyheten er at de kan raskt forlate teamet med de importerte cut-days i pre-season, hvor du hele tiden trenger å klippe ut spillere fra laget på 75 mann ned til 53 Det er ikke så enkelt som det kan høres ut. Et annet tillegg er at du ikke får låst opp for alle egenskapene som draftede spillere har, så du kan potensielt kutte den neste superstjernen, og det krever mye større forsiktighet enn før. Jo lenger inn i pre-season du kommer, jo mer får du vite om rookies som er på laget. En annen stor forandring er måten handlefriheten er gjort. Du kan nå by på spillerne som om det var en auksjon. Fra den sekund at en av de datastyrte lagene byr på en spiller, har du et halvt minutt før han får muligheten til å skrive en kontrakt med det høyeste budet. Denne nye måten å skrive en kontrakt med free agents er et flott tillegg, følte jeg virkelig var under press for å finne de spillerne jeg ønsket før de gikk til et annet lag.

Evnen til å følge de involverte aktørene i neste sesongs draft, er også forbedret. Det er nå mulig til å spore opp til femten spillere på ulike tidspunkter i løpet av sesongen, og å følge dem enda tettere under de såkalte pro days, og den store "combine" eventen. Det er veldig viktig å gjøre dette, ellers kan du ikke finne ut hvor langt quarterbacken du er interessert i, kaster, eller hvor god en enkelt cornerback er å beskytte. Siden du bare kan følge et bestemt antall spillere vil du også ta noen viktige beslutninger. Enten kan du ta en sjanse og følge flere spillere på en stilling nøye, slik at du får tilfredsstilt behovene til stillingen, eller du kan følge flere spillere på ulike posisjoner og risikere et annet lag griper en spiller rett foran nesen din.

En annen stor nyhet i serien er måten spillerne er påvirket av kampene. For eksempel, en spiller som fomler ballen flere ganger på grunn av harde taklinger, vil være mer forsiktig enn om det ikke hadde skjedd. Spiller spilleren dårlig eller bra over en lang periode i en kamp, ​​eller i en sesong, vil det påvirke hans egenskaper, og han vil enten forbedre seg eller bli verre. Dette er del av den nye "player trait" systemet som er lagt til for å skille spillerne fra hverandre. Når running backen Marshawn Lynch som har en egenskap som gjør at han kjemper for ekstra yards, gjør en liten running back som Jamal Charles ikke dette. Disse to tilleggene fungerer ganske bra og det er intet mindre enn strålende for realismen i spillet.

Superstar spillmodusen som lar deg styre en spiller gjennom hele sin karriere, har også endret seg sammenlignet med fjoråret. Nå tjener du nemlig opplevelses poeng avhengig av hva du gjør i kampene, og treningsbanene. Disse erfarings poengene kan brukes til å oppgradere spillerens egenskaper, og dermed forme ham i den retningen du ønsker. Endringen gjør ikke noe stort av spilltypen, som fortsatt føles mer grunt, spesielt når du nå sammenligner det med "franchisen"-modusen, men hvis du er en fan av "Super Star" vil være en god bonus.

Dette er bare muligheter til å spille alene i Madden, om du derimot ønsker å gå online, er det en overflod av robuste spilltyper. Foruten den enkle muligheten til å bare spille en vanlig kamp mot en tilfeldig spiller, slår deretter online franchise og Madden Ultimate Team tilbake. Selv om ingen av oppgraderingene fra single player spillserien er funnet i den elektroniske versjonen, skal det fortsatt være mange muligheter for moro med venner og bekjente, som du kan spille sammen med 31 andre av sitt slag. Ultimate Team fungerer på samme måte som i fjor. Ideen er å bygge det sterkest mulige NFL lag. Du spiller spillene helt normalt, men jo bedre du spiller, jo flere mynter du får. Mynter brukes blant annet til å kjøpe kort pakker, som kan inkludere nye spillere, kontrakter, playbook, stadioner, osv. I årets utgave har man også evnen til å handle nye kort. Alt i alt en jevn og robust online modus.

Alle disse endringene i spilltypene vil ikke bety noe hvis ikke spillet på banen var bra. Heldigvis har utviklerne også hatt tid til å forbedre dette aspektet av spillet. Hvor det på forhånd var slik at spillerne hadde blitt "sugd" inn i de forskjellige animasjonene, som ødela mye av realismen når du kunne se en 120 kilo tung mann fly forbi for å kaste en ball i bakken, selv om han var langt unna. Dette problemet er heldigvis eliminert. En ny fysikkmotor, og hundrevis av nye takle animasjoner gjør Madden NFL 12 til det desidert mest naturtro spillet i seriens historie. Når du ser en running back følge gjennom blokkeringen sin, bryte noen taklinger, bare for å så bli hardt rammet av den animasjonen han gjør, for å holde balansen og fortsetter sin gang, mens en annen motstander noen sekunder senere, fanger han bakfra og får ham taklet, kan jeg ikke unngå å sitte med et lite smil om munnen.

Dessverre er noen av de problemene som har plaget Madden i så svært mange år, fortsatt til stede i spillet, som nå begynner å bli utrolig frustrerende. Motstanderens kunstige intelligens er fortsatt sterkt motstandsdyktig mot min spillopplevelse. Å se datamaskinens defensive spillerne slå ballen ned, selv om de ikke engang har sett på den, eller ta den riktige avgjørelsen i brøkdelen av et sekund fra jeg kaster ballen, men i virkeligheten ville det være helt umulig å svare så raskt, eller når en spiller mister en avskjæring, som selv jeg kunne ha gjort, ja det er enormt irriterende, spesielt fordi det er noe som har pågått i noen år nå. Men det er heldigvis en løsning og det er der inne er en "slider set" som lar deg endre vanskelighetsgrad. Jeg tviler imidlertid på at den viktigste delen av Madden spillerne vet at dette alternativet finnes og det er det nok ikke veldig mange mennesker som kan bruke den riktig. Hvis du har et problem med standard vanskelighetsgraden, og har mot til å oppsøke et slider set som passer til sin stil, kan man få spillet til å spille som en drøm, det burde bare ikke burde være nødvendig å gå så langt.

Jeg ønsker fortsatt å våge å påstå at Madden er EA Sports-serien, hvor de fleste kan klare seg med spill annenhvert år. Det er fortsatt mange gamle problemer som bør få Madden fans til å rynke på nesen igjen. Hvis derimot er bitt av en oval fotball er Madden NFL 12 fortsatt et bra spill. Tross alt spilles det rett får man en glimrende fotballkamp, ​​og alle de nye tilskuddene bør være nok til å overbevise noen tvilere. Enkelt sagt, Madden leverer nok til å underholde en god stund.

Anmeldelsen er skrevet av Jacob Dissing Graversen Xboxlife Danmark.

Screenshots (88)Se flere »