Big League Sports anmeldelse

Hvis du er sugen på et kinect spill med sporter som man enda ikke har utforsket så alt for mye enda så er dette spillet noe for deg.

Jeg har testet litt Kinect spill i forrige uke og skal i dag servere dere 2 anmeldelser av 2 vidt forskjellige spill til Kinect. Jeg har planer om å spille litt Kinect denne uken også så blir noen Kinect anmeldelser framover.

Siden dette er Kinect spill så kommer ikke anmeldelsene til å ha en lengde som Skyrim anmeldelsen min, men heller en noe kortere stil.

Anmeldelsen vi starter med er Big League Sports. Dette er enda et sport spill til Kinect, i form minner det mye om Kinect Sports hvor man spiller med en avatar som sin karakter. Dessverre går det ikke an å bruke sin egen avatar i spillet, noe jeg syns er litt rart at de ikke har tatt med. Big League Sports har tatt de sportene i verden (USA) som er de største, grunnen til at jeg setter USA i klamme er nettopp fordi baseball og amerikansk fotball ikke kan regnes som en av verdens største sporter, disse bør heller ha vært byttet ut med volleyball og friidrett hvis man virkelig skulle hatt alle verdens største sporter. Er faktisk litt usikker på ishockey og golf også når det gjelder hvor store de er i forhold til andre sporter, men fotball og basketball vet jeg hvertfall at er oppe blant verdens 5 største sporter så de er greie hvertfall.

Så ved å skrive dette så har jeg også fint gått gjennom alle sportene man kan vente seg i spillet. Hver idrettsgren har 3 øvelser hver man kan bedrive, og de er ganske så varierte også. Det som jeg var mest spent på i dette spillet var basketball da det ikke har vært noe Kinect spill som har tatt for seg denne sporten enda, men også fordi jeg har vært en ivrig basketball spiller mer eller mindre hele mitt liv. Men overraskende nok så fungerte det faktisk meget bra, i basketball så har man league, skillshot og blocker som man kan spille. Alle sportsgrenene har league, og her er det om å gjøre å bli best i de to andre grenene når du spiller mot andre mennesker lokalt. Skillshot var veldig morsomt egentlig og går ut på å skyte fra fem fastsatte plasser på banen, man har 3 baller fra hver posisjon, og spillet går på tid så man blir litt stresset også for å komme seg rundt på alle posisjonene. Man har 2 vanlige baller man skyter, men også en spesialball som er verdt masse poeng, så gjør alt for å treffe med den ballen om du vil rykke oppover i spillet. Den andre grenen du kan spille er blocking, og siden jeg har et veldig lavt tak bestemte jeg meg for ikke å spille dette. Men det sier seg selv hva det går ut på, rett og slett å blokke ballen når noen prøver å score på deg, og jeg regner med dette krevde litt hopping så jeg lot være.

I amerikansk fotball så har man bortsett fra league, field goal og TD Toss man kan spille. I field goal prøver man å sparke ballen mellom målstengene, mens i TD Toss er det du som er quarterback og skal kaste ballen til en fet touchdown. Dette fant jeg at var litt vanskelig siden den ikke helt ville styre mot venstre og høyre, og endte så med å kaste ballen rett fram istede hvor en forsvarsspiller sto klar for å ta imot. Man må også gå til høyre eller venstre, hoppe opp eller legge seg ned etterhvert som spillere kommer løpende mot deg.

I fotball spiller man som sagt league, men og blocker og goalkeeper. Her endte jeg opp med å spille goalkeeper så lenge at jeg helt glemte blocker, men dere som kan litt mer fotball enn det jeg kan vet kanskje hva det er likevel. Goalkeeper går hvertfall ut på å redde baller som blir skutt mot deg, etterhvert som du redder mange på rad vil spillerne gjøre alt for å score på deg så ballene kommer på rad og rekke, og det var vel denne grenen som var en av de mer slitsomme i spillet, men samtidig også en av de skikkelig morsomme. Man kan kaste seg til sidene også når det kommer et ikon opp foran deg med 2 hender, den viser hvilken vei du skal kaste deg også.

Golf er jo et spill som er ganske perfekt for Kinect føler jeg, og jeg mistet ikke den troen etter å ha spilt det her heller. Skal vel sies at dette var min første golfkamp uten å bruke kontroller da jeg aldri har spilt det i virkeligheten. Men denne kampen var jo heller ikke helt virkelig, da man har en del andre ting som dukker opp på skjermen. I driver som jeg spilte mest er poenget å slå ballen så langt som mulig, men du har en del hjelpemidler som sagt. Utover hele banen ligger det masse trampoliner, disse kan du treffe og få ekstra lengde på skuddet ditt + en del ekstra poeng. Kinecten var litt dårlig på å reagere på slagene mine siden jeg sto sidelengs så det ble noen bomslag noen ganger. I putter er poenger å putte ballen i hullet ved bruk av så få slag som mulig.

Når det gjelder baseball så var det ganske så likt som golf på mange måter for når man spiller homerun så står man sidelengs og slår, kinecten var litt treg her også, og man kan i baseball også treffe ringer i lufta med ekstra poeng. Og det som er enda bedre er at man slipper å løpe sin homerun når man har slått den, så det er kjekt. I fielding frenzy skal man klare å fange så mange baller som mulig uten å la noen faller på bakken, litt som keeper i fotball.

Når man vandrer ut på isen i Ishockey delen så kan man enten velge å være i goalie som sier seg selv egentlig, man skal fange så mange pucker som mulig i løpet av 60 sekunder. Det er 3 spillere som skyter på deg, og som i fotball så kommer puckene med mindre mellomrom om du redder mange på rad. Dette var også svært god trening akkurat som keeper i fotball. I slapshot skal du stå på andre siden og se hvor mange mål du klarer å score, dette også viste seg å være litt vanskelig for Kinect sensoren, men det kan jo også være spillet hvor problemet ligger så klart.

Da har jeg gått gjennom alle sportene, og bortsett fra de 3 grenene per sport så kan man også spille turnering med seg selv eller andre, her velger man fritt 3 grener som man vil spille feks slapshot, fielding frenzy og TD Toss, det er helt opp til deg hvilke kombinasjoner du vil ha her, og om du vil gjøre det alene eller sammen med en venn eller to. Det er dessverre bare lokal multiplayer på dette spillet så dette er vel et spill som er bra på fest.

Ellers kan jeg nevne om spillet at det har en veldig hakkete meny så det noen ganger er vanskelig å velge det man skal, som også gjør menyen veldig irriterende. Jeg syns det er rart at det er så mange selskaper som sliter med å få en perfekt meny, det bør seriøst ikke være det vanskeligste med et spill. Kontrollen i selve spillet kan være litt for overfølsom til tider, og du kan ende med å slå golfballen bare ved å klø deg i hodet. Og følger man instruksene i spillet så vil man egentlig gå hjem med gullet, for det er ikke et veldig vanskelig spill. Men pga de få modusene og at man ikke kan åpne opp for nye grener så blir dette spillet en smule repeterende dessverre. Man får poeng for alt man gjør som bygger seg opp mot en gullmedalje i hver gren, men dette tar veldig lang tid og man gjør det samme hele tiden så som sagt så har ikke spillet så stor gjenspillingsverdi. Jeg håper at spillet i framtiden vil komme med flere sporter som man kan laste ned som feks tennis og volleyball. Så for å være et Kinect spill så fungerer Big Leauge Sports ganske så greit midt på treet.

Screenshots (20)Se flere »